No menu items!
More

    Cât te costă ”un plin” cu Dacia Spring. În cât timp se încarcă la o priză normală

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Cel mai vândut autoturism electric în România este, de departe, Dacia Spring, mai ales datorită prețului considerat accesibil în raport cu alte modele 100% electrice.

    Publicația evmarket.ro a făcut un calcul privind costurile cu energia electrică necesară pentru un ”plin”, autonomia reală și timpul de încărcare al acumulatorilor.

    Astfel, pentru a afla cât costă un plin la Dacia Spring, trebuie să înmulțiți capacitatea netă a bateriei cu prețul pe care îl aveți pentru un kWh pe contractul de furnizare energie electrică.

    Citește și Dacia lansează un nou model electric Spring, cu 50% mai puternic și cu 2000 de euro mai scump decât primul model

    Asta înseamnă că pentru a încărca la domiciliu 100% bateria de 26,8 KWh, la prețul maxim pentru persoanele fizice de 1,3 lei, înseamnă că un ”plin” acasă va costa aproximativ 35 de lei.

    Costurile cresc dacă mașina este încărcată o stație de curent alternativ publică, unde un kwh costă între 1,9 lei și 3,3 lei. Asta înseamnă că același ”plin” costă între 50 și 90 de lei.

    În ceea ce privește timpul de încărcare de la aproape 0% la 100% acesta variază între o oră la o bornă DC 30 kW, 5 ore pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 7,4 kW și poate ajunge la 14 ore pentru o încărcare 100% la o priză standard de 2,3 kW.

    Autonomia Daciei Spring variază în primul rând în funcție de temperatura exterioară și stilul de condus.

    Citește și Motivul pentru care Dacia Spring are prima rechemare în service

    Astfel, la o viteză medie de 50 de km/oră, dacă afară este foarte frig, – 15 grade Celsius, cu căldura pornită autonomia Daciei Spring abia ajunge la 100 de km și crește la 136 de km la o temperatură medie de 5 grade.

    Cea mai mare autonomie, 213 km poate fi atinsă la o temperatură de 20 grade Celsius, cu climatizarea oprită și scade vara la 155 km la o temperatură de 35 grade Celsius, cu climatizarea pornită.

    Cu cât viteza de deplasare este mai mare, cu atât autonomia scade, ajungând până la 78 de km dacă afară este frig și mașina este condusă cu peste 80 de km/oră.

    Citește și Un șofer a dezvăluit costul pentru curentul consumat de Dacia Spring după 46.000 de km

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro