Pasarela pentru pietoni din imagine a fost construită peste Șoseaua de Centură a Capitalei, în zona A1 – Chitila. Nu duce nicăieri, asta dacă nu vrei să cobori direct pe calea ferată din proximitatea Centurii sau dacă nu vrei să ajungi pe drumul pe care în teorie nu ai ce căuta.
Și nu este singura problemă a pasarelei, amplasarea ei ducând și la îngustarea primei benzi. Practic, din două benzi se formează una și jumătate. (foto – România fără gropi)
Mai ales noaptea este realmente periculoasă zona, întrucât cei care circulă pe banda 1 nu sunt avertizați că urmează un asemenea ”obstacol”, mai corect spus dovada neroziei și iresponsabilității atât a celor care au aprobat proiectul cât și a celor care l-au realizat. În orice moment se poate produce un accident, dacă două mașini circulă în paralel și cea de pe prima bandă încearcă să evite glisiera de protecție.
Nu se poate spune că s-au grăbit, pentru că lucrările la modernizarea și extinderea centurii nu sunt gata, contractul de execuție fiind semnat încă din 2011. Traficul s-a deschis fără multe elemente de siguranță și fără stratul de uzură încă din 2017. De atunci tot apar astfel de ”capcane”, de parcă cineva le pune intenționat. În realitate este vorba, așa cum am mai spus, despre incompetență, indolență și iresponsabilitate.
Explicațiile CNAIR: Sunt două proiecte diferite. Va fi refăcut de urgență marcajul și se vor păstra câte două benzi pe sens
HotNews.ro a solicitat Companiei de Drumuri explicații referitoare la situația creată, iar purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a spus că situația va fi remediată de urgență de către DRDP București, că va fi mutat axul drumului astfel încât să se păstreze câte două benzi de circulație de pe sens, fără să mai existe îngustare, și a explicat și de unde a apărut construcția care obstrucționează acum traficul.
„A existat o necorelare între două proiecte distincte: modernizarea și lărgirea Șoselei de Centură și amplasarea unor pasarele pietonale, ambele proiecte realizate de către firma Maxi Design, dar implementate de constructori diferiți.
Pe tronsonul respectiv din DNCB (A1-DN7) este în continuare în derulare un contract de execuție cu firma Delta ACM 93 pentru extinderea la 4 benzi pe sens, lucrări încă nefinalizate. Contractul inițial a fost reziliat, dar instanța de judecată nu a acceptat rezilierea și a repus antreprenorul în contract, dar acum compania respectivă se află în insolvență și nu a reintrat pe șantier.
Potrivit proiectului de extindere la 4 benzi și de modernizare a DNCB, în acel loc era proiectată o stație de autobuz cu refugiu, iar întreaga șosea trebuia să fie marcată corespunzător. Tocmai pentru acea stație de autobuz care nu a mai ajuns să fie executată până în prezent, un alt proiect separat prevedea realizarea pasarelei pietonale – pasarelă ce a fost ridicată de un alt constructor în decursul anului 2022 și la care încă se mai lucrează la scări.
La nivelul carosabilului, însă, marcajele nu ar fi fost executate conform proiectului inițial, sunt temporare (unele cu galben) și acum vor fi retrasate, iar parapetul despărțitor va fi montat pe noul ax al drumului”, spune Șerbănescu.
„Șoseaua de centură cu patru benzi se înscrie conform proiectelor între pilonii pasarelei, dar cine a pus acum parapetul și cine a trasat marcajele în trecut nu a stabilit cum trebuie axul drumului”, a mai declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR.