No menu items!
More

    Trei șoferi și-au pierdut viața, în condiții similare, în Prahova și Cluj. Opriseră pe marginea drumului din cauze tehnice/obiective

    Publicat pe:

    Oricui i se poate întâmpla să rămână în pană. Poate fi o anvelopă spartă, poate fi o pană de motor sau orice alt fel de defecțiune tehnică, din categoria celor care nu mai permit continuarea deplasării. De la o pană banală și până la pierderea vieții poate fi doar o fracțiune de secundă.

    Finalul de an a adus în atenție trei cazuri în care șoferii și-au pierdut viața, după ce au oprit pe marginea drumului. Se întâmplă frecvent astfel de accidente, motiv pentru care vom argumenta astăzi cu ultimele trei produse în România.

    Primul caz a fost din Prahova. Un tânăr de 19 ani a oprit pe DN1, după ce a lovit un animal, mașina sa fiind trasă cât mai mult posibil în afara carosabilului, însă rămânând pe jumătate pe banda 1. În condiții de noapte, pe un sector de drum unde viteza maxima este de 100 de km/h, venit din spate, un alt șofer nu l-a observat pe cel oprit și l-a spulberat. (vezi știrea AICI).

    Cel de al doilea caz, tot din Prahova, pe același DN1, la câțiva km distanță de prima tragedie și la câteva zile diferență, un alt șofer (44 de ani) a oprit din cauza unei pene la mașina sa. A tras cât de mult posibil pe dreapta, atât cât i-a permis acostamentul, apoi a coborât pentru a putea vedea ce are de făcut. Din nou, un alt șofer vine din spate și se repetă scenariul de la prima tragedie. (știrea inițială AICI)

    Al treilea caz este din Cluj. Un bărbat de 50 de ani a decedat, astăzi, după ce a fost acroşat de o maşină în timp ce cobora dintr-un autoturism staţionat, evenimentul având loc pe centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca.

    ISU Cluj: ”un conducător auto în vârstă de 36 de ani, din Câmpia Turzii, care se deplasa cu o autoutilitară pe direcţia Vâlcele spre Apahida, la km 2+628 ar fi acroşat un bărbat în vârstă de 50 de ani, în momentul în care acesta s-ar fi coborât dintr-un autoturism staţionat pe partea carosabilă.”

    Acel moment în care vrei să pui triunghiul reflectorizant în spatele mașinii, dar nu mai apuci

    Sunt două feluri de opriri pe partea carosabilă: cele ale unor șoferi indolenți, cărora nu le pasă nici măcar de viața lor și opririle forțate, ale unor șoferi care nu au nicio vină pentru situația în care se află și care pentru moment nu au altă variantă. În special despre această a doua categorie vorbim astăzi.

    Apare situația în care șoferul trebuie să coboare, urmând să pună în spatele mașinii triunghiul reflectorizant, semn că are o problemă și astfel îi avertizează pe cei veniți din spate să încetinească și să îl ocolească. Tocmai aceste clipe se dovedesc uneori fatale, neatenția celor veniți din spate, de regulă cu viteză mare, nepermițând evitarea unor tragedii.

    Se nasc numeroase discuții, de la starea infrastructurii, la alte scuze mai mult sau mai puțin obiective, însă în spatele cărora rămâne un adevăr crunt: mor oameni nevinovați, se distrug destine.

    Nu putem pune totul pe seama fatalității, a ”ceasului rău”, a destinului. Aminteam de elementele comune ale celor trei evenimente din aceste zile, printre ele aflându-se și faptul că tragediile s-au produs în condiții de circulație pe timp de noapte. Este evident că viteza trebuie adaptată condițiilor de deplasare? Ne ajută cu ceva, dacă acuzăm infrastructura, momentul de ghinion al altora sau orice alt motiv? Evident… nu.

    Din păcate, oricărui șofer i se poate întâmpla asta. Oricare poate să ajungă victimă sau călău. Am putea însă să facem două lucruri care să reducă pe cât de mult posibil eventualele tragedii: să coborâm din mașini doar după o asigurare temeinică, dacă sunt cei care opresc forțat, iar dacă suntem dintre cei care se deplasează fără probleme tehnice, să luăm în calcul că oricând poate să apară un astfel de ”obstacol”, mai ales în condiții de vizibilitate redusă.

    *Știm că mulți râd sau ignoră obligativitatea dotării mașinii cu triunghi reflectorizant, eventual și cu vestă reflectorizantă pentru șofer. Chiar dacă rămân în pană, aceștia se încumetă să încerce să-și rezolve rapid problema, fără a lua în calcul riscurile la care se expun. Până într-o zi…

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro