Sunt mulți, din păcate unii circulă în stare de ebrietate și ori nu cunosc regulile de circulație, ori nu sunt capabili să le înțeleagă și să le respecte. Din păcate, din accidentele pe care le provoacă ei sunt cei care au de suferit.
Se discută intens în spațiul public despre numeroasele accidente provocate de cei care merg pe drumurile publice cu trotinete electrice. Este o problemă reală și tinde să se acutizeze pe măsură ce numărul de trotinete este în creștere. Reglementările legale privind limitarea vitezei maxime de deplasare ar putea atenua efectele negative, fără însă a le elimina complet.
Citește aici despre inițiativa legislativă care va limita viteza maximă pentru trotinetele electrice
Atenți la trotinete, mulți au neglijat subiectul problemelor care au la origine bicicliștii. Și iată că vine o statistică a accidentelor provocate de aceștia (atenți, nu numărul total de accidente în care sunt și cele cauzate de șoferi!), o statistică realmente șocantă: în intervalul ianuarie-octombrie 2022, 111 bicicliști și-au pierdut viața în România, în accidente de care s-au făcut vinovați.
În total numărul accidentelor provocate de ei a fost de 449. Așadar, aproape un sfert din totalul acestor evenimente soldându-se cu decese.
Conform statisticilor Poliției Rutiere, principala cauză a fost starea de ebrietate, urmată îndeaproape de neatenție și neacordarea de prioritate, dar și de lipsa elementelor reflectorizante sau luminoase care să-i facă vizibili pe bicicliști pe timp de noapte.
Apar de niciunde, schimbă brusc direcția de mers, traversează în viteză pe bicicletă pe la trecerile de pietoni… Sunt situații în care șoferilor le este imposibil să îi evite, neavând timp de reacție. Accidente mortale au fost și când autovehiculele implicate aveau viteză mică, fiind suficient să îi atingă, bicicliștii să se dezechilibreze, să cadă, iar lovitura să le fie fatală.
În privința legislației pentru bicicliști, aceasta există, dar câți o cunosc?
Spre exemplu, acolo unde nu sunt amenajate piste pentru bicicliști, nefiind posibil ca ele să existe pe toate drumurile, unii circulă pe trotuare, deși nu au voie. Amenda poate ajunge la 500 de lei, însă rareori sunt opriți de către polițiști.