No menu items!
More

    Problemele ambreiajului cutiilor manuale (pedala ambreiaj moale) | iCars

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    VLOGUL ICARS CONTINUĂ SERIA EDIȚIILOR DEDICATE UNOR PROBLEME DES ÎNTÂLNITE LA MAȘINI, CARE UNEORI DAU MAI MULTE BĂTĂI DE CAP DECÂT AR FI NORMAL. SE ÎNTÂMPLĂ NU DOAR DATORITĂ UZURII, CI ȘI A NEPRICEPERII UNORA DINTRE CEI CARE SE OCUPĂ DE ÎNTREȚINEREA MAȘINILOR.

    Ajungem astfel să plătim cu mult mai mult decât am fi cheltuit, dacă am fi apelat la un specialist care să identifice corect problemele și să le remedieze la fel de corect.

    Nu cu mult timp în urmă, am întâlnit în practică o situație care dacă ar fost corect diagnosticată, ar fi redus costurile la o treime. Concret: o pedală de ambreiaj a rămas la podea, semn că în sistem era o problemă. Se întâmpla după schimbarea kitului de ambreiaj: rulment, disc, placă de presiune. Totodată fuseseră înlocuite volanta, pompa de ambreiaj și, desigur, lichidul hidraulic. La doar trei zile după efectuarea acestor operațiuni mecanice, pedala s-a înmuiat, neputându-se utiliza astfel ambreiajul.

    Să enumerăm pe scurt cauzele care duc la defecțiunile ambreiajului cutiei manuale:

    Cauze de mentenanță:

    – uzura componentelor

    – fisuri la conducte

    – aerisirea necorespunzătoare a sistemului

    – servisare cu piese neconforme sau de slabă calitate

    – lichid neconform sau compromis de factorii externi

    – greșeli în montarea componentelor

    Cauze care țin de stilul de condus (exploatare):

    – pedala nu este apăsată până la capătul cursei

    – apăsarea și eliberarea bruscă a pedalei

    – condus excesiv în zone aglomerate: orașe sau zone montane

    – demaraje în trombă (stil aparent ”sportiv”)

    – forțări în sistem off road

    Cum identificăm simptomele:

    – schimbătorul de viteze ”agață” – intră greu în trepte

    – modificarea poziției pedalei de ambreiaj

    – patinarea – sistemul ambreiaj nu preia puterea motorului

    – pedala de ambreiaj rămâne la podea

    Astăzi, vorbim despre o problemă întâlnită după ce componentele sistemului au fost schimbate, dar pedala se înmoaie și nu se mai ridică de la podea. Unde s-a greșit? Aflați urmărind o nouă ediție a volgului ICars:

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro