More
    Acasă Blog De ce va fi dificil ca statul să îi oblige pe samsari...

    De ce va fi dificil ca statul să îi oblige pe samsari să facă RARul mașinilor pe care le aduc din străinătate

    Autor

    Publicat pe

    Categoria

    La ultima ședință înainte de demitere, Guvernul Cîțu a decis ca toți cei care aduc mașini din străinătate să le înscrie personal la Registrul Auto Român, pe numele lor, înainte de a le vinde. Una este ceea ce a decis Guvernul, alta este să stabilești o metodă prin care să stopezi evaziunea în cazul în care vorbim despre samsari.

    Și nu vorbim aici despre parcurile importatorilor de mașini second, deși și în cazul unora dintre ei fenomenul descris este unul care aduce venituri nefiscalizate. Sunt însă și comercianți de bună credință, care au volume mari de vânzări și nu se complică să riște cu astfel de metode.

    În cazul a ceea ce Guvernul a numit ”samsar”, aici este vizată în special persoana specializată în aducerea de mașini second de peste graniță și vânzarea lor în România. Unii au volume atât de mari de vânzări, încât i-ar face invidioși și pe cei care dețin firme și practică legal această activitate comercială.

    Dealer auto – parc mașini second: ”Nu este normal ceea ce se întâmplă! Noi, cu activitate comercială declarată legal și plătitoare de toate taxele și impozitele sunt în mare dificultate. Vânzările ne sunt afectate de concurența neloială. Statul este prejudiciat, noi suntem prejudiciați și tot noi suntem cei mai controlați și amendați. Nu cred că ceea ce a hotărât Guvernul va avea finalitate. Mai degrabă este un exercițiu de imagine. Sperăm să se găsească metodele de acțiune, dar avem mari îndoieli…”  

    Cei care au cumpărat mașini second de la samsari știu deja cum se procedează. Practic, samsarul nu apare în niciun document. Spre exemplu, o mașină adusă din Germania este revândută aici, iar cumpărătorul din România va figura în documente ca cel care a cumpărat mașina personal de afară. Samsarul îi oferă briefurile mașinii și actele în alb, pe care noul proprietar le completează aici (contractul de vânzare – cumpărare, documentul de transport etc.) Cu întreg setul de documente, cumpărătorul va înregistra mașina la fiscul local, apoi va urma procedura de înmatriculare începând de la RAR și până la Poliție.

    O altă metodă, care ”fentează” mai puțin legea, este aceea în care samsarul trece periodic pe numele său mașina la fiscul local, apoi folosește terțe persoane pentru ca ANAF să nu considere volumul de vânzare ca fiind asimilabil unei activități comerciale. Astfel, samsarul trece drept o persoană care își schimbă mașina din când în când, sopul să nefiind comerțul practicat constant. Trebuie precizat că ANAFul a verificat bazele de date de la Direcțiile de Impozite și Taxe Locale, descoperind astfel persoane fizice care ”schimbaseră” zeci sau sute de mașini. Acestora li s-au întocmit decizii de impunere, unii fiind acuzați și de evaziune.

    Nu este imposibil de demonstrat de către autorități cum se fentează legea, însă va fi foarte greu să se aloce de către stat resurse logistice și de personal atât de mari, încât să stopeze fenomenul. Practic, un samsar este o persoană fizică sau chiar juridică, caz în care poate să aibă o firmă ”de ochi lumii”, prin care trece prea puține mașini față de câte vinde în realitate, rezultatul – evaziune fiscală.

    Prezivibil, mulți dintre clienți vor prefera să plătească un preț mai mic de achiziție, asta însemnând că vor accepta practica samsarilor de a semna documentele ca și când samsarul nici nu a existat.

    Radian Tufă, director RAR: ”Probabil că va fi o oarecare creștere a prețurilor mașinilor second, dar nu este obligatoriu ca TVA-ul să impună o creștere de 19%.”

    Până în momentul publicării acestui articol, Guvernul nu a precizat concret cum are de gând să acționeze, însă reiterăm faptul că va fi extrem de dificil de controlat fenomenul, atât timp cât metoda descrisă este una facilă.

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Anunțuri noi

    Nou pe iCars.ro

    10.290 de lei – Atât este amenda primită de o femeie, după ce a intrat cu mașina pe plaja din Constanța

    Nu trebuie să fie vară pentru astfel de scene și nu trebuie să fie un bărbat la volan. Iată că și femeile sunt ”capabile”...

    Xiaomi intră și pe piața auto. Construiește o fabrică auto în Beijing, cu o capacitate anuală de 300.000 de vehicule electrice

    Au excelat în domeniul gadgeturilor și mai nou pe piața electrocasnicelor inteligente. De ce nu ar performa și în industria auto, acolo unde cei...

    Încă un asigurator dispare de pe piața RCA. ASF a aprobat retragerea UNIQUA

    Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară a aprobat retragerea, la cerere, a autorizaţiei pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor...

    VIDEO: Depășire ”criminală”, în curbă, pe DN 1A, în zona giratoriului suspendat de la Blejoi. ”La o secundă de moarte!” | iCars.ro

    Un cititor ne-a trimis imagini surprinse de camera de bord a mașinii sale duminica trecută, pe DN 1A, la Blejoi, în apropierea giratoriului suspendat,...

    Minicooper S și carne la garniță (caramele de porc) – momentul în care se întâlnesc două pasiuni | iCars.ro

    Se spune că este bine atunci când bărbații au grijă de mașină și de bucătărie. Asta presupune că femeile vor avea mai mult timp,...

    Comentarii recente