No menu items!
More

    Deși RCAul s-a dublat sau chiar triplat, poți să plătești mai puțin. Există o metodă legală, în anumite condiții

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Falimentul City Insurance a produs un cutremur pe piața asigurărilor RCA din România. Șoferii s-au convins de efecte abia când a sosit momentul să își reînnoiască polițele.

    Piața asigurărilor pare una care a fost scăpată din mâini de Autoritatea de Supraveghere Financiară, cea care reglementa limitele și felul în care evoluau prețurile polițelor RCA. Deși erau semnale în piață că City Insurance urmează să se prăbușească, ASF nu a acționat din timp, fie și pentru a avertiza asupra pericolului. Este însă deja prea târziu, iar efectele se văd.

    Euroins pare acum să fi preluat cea mai mare cotă de piață din cea lăsată în urmă de City, iar asta datorită prețurilor practicate, mai mici decât cele ale competitorilor. Cu toate acestea, prețurile au explodat, ajungând la valori duble sau chiar triple pentru polițele RCA. Motivul invocat: temerile ca noua situație să nu semene cu falimentul City, societate care nu a mai putut face față volumului de daune.

    Motivul este doar unul de suprafață, în realitate fiind mai mulți factori care au generat falimentul. Vorbim aici despre fraude, despre supraestimări ale unor daune, chiar dacă teoretic existau grile după care se acordau despăgubirile. Tot la capitolul factori cauzatori de faliment se mai adaugă și manevrele financiare interne de la City, cele care au prejudiciat fondul din care se acopereau daunele.

    Faptul este însă consumat, iar piața a reacționat deocamdată speculativ. Problema pe care ne-o punem este legată de posibilitatea reală de a beneficia de RCAuri mai ieftine decât noile valori standard, în condițiile în care ne raportăm la venituri mai mult decât modeste în România, care vin la pachet cu o nouă criză economică, plus scumpiri de carburanți și alte produse și servicii.

    Există o astfel de metodă, explicată de economica.net:

    ”Legea permite clienților de RCA să solicite o ofertă mai avantajoasă atunci când prețurile din piață depășeșc un anumit nivel. Acest nivel este calculat ca sumă între tariful de referință aferent categoriei de vârstă a șoferului și capacității motorului mașinii asigurate la care se adaugă 36% din respectivul tarif de referință (tehnic calculul este Tarif de referință* Factorul N).

    Pentru ca asiguratul să poată solicita o ofertă mai bună, este nevoie ca trei oferte pe care le obține de pe piață să depășeacă nivelul mai sus amintit. În acest caz, prevede legea, orice șofer se poate adresa Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) pentru a cere o ofertă la un preț egal cu Tariful de referință+ 36%.

    Atenție, acest preț este calculat pentru o mașină din categoria B0 (adică fără daune, dar și fără bonus) și este anualizat. În cazul în care vă încadrați într-una dintre categoriile de bonus (asemeni cu circa 95% dintre șoferi) prețul va beneifica de reducerea aferentă. Dacă, dimpotrivă, sunteți în categoria malus în urma unor daune înregistrate, la prețul de mai sus va fi adăugată penalizarea aferentă.

    Clientul care va face la BAAR o asemenea solicitare va fi repartizat către unul dintre cei opt asigurători rămași pe piață, adică Euroins, Omniasig VIG, Asirom VIG, Allianz Țiriac, Uniqa, Generali, Groupama sau Grawe, iar repartizarea solicitărilor se va face în funcție de cota de piață.”

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro