No menu items!
More

    Cinci decese și un apel către vitezomani și șoferii care conduc mașini cu volan pe dreapta: urmările unui impact frontal

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Cauzele accidentelor rutiere sunt multiple. Nu există șabloane și fiecare are particularitățile lui. Atunci când sunt analizate ies la iveală greșeli pe care mulți le comit, dar și factori pe care unii refuză să îi ia în calcul.

    Vorbim astăzi, din nou, despre autovehiculele cu volan pe dreapta, discuție generată de un accident teribil, soldat cu 5 decese (printre care 2 minori), eveniment rutier cauzat de șoferul unui mașini cu volan pe dreapta, care a intrat pe sensul opus, fără să se asigure. Inițial s-a crezut că ar fi încercat o depășire, dar asta nu schimbă foarte mult datele problemei, întrucât pătrunderea pe contrasens s-a făcut fără o asigurare prealabilă.

    În egală măsură vorbim și despre vitezomani iresponsabili. Dacă măcar cei cu volan pe dreapta conduc mașini care cândva se înmatriculat legal în România, vitezomanii nu mai au nicio scuză.

    Articolul nu vizează nicidecum ”crucificarea” șoferilor care au mașini cu volan pe dreapta, mulți dintre aceștia conducând prudent și conștientizând minusurile mașinilor lor. Discuția îi vizează pe cei care se hazardează și schimbă direcția de mers aproape ”în orb”, fără să se gândească la faptul că din sens opus poată să apară un alt ”as” al volanului, care circulă cu peste 200 km/h, pe drumuri care au limita de 50, 90 sau 100 km, în funcție de sectorul de drum. La fel de bine se putea întâmpla și dacă volanul era pe stânga, însă riscurile sunt mai mari la categoria menționată în mod expres.

    Așa s-a întâmplat și în seara zilei de joi, la limita dintre Călărași și Ilfov, în localitatea Frumușani, pe DN4, când șoferul unei mașini cu volan pe dreapta s-a angajat în schimbarea direcției de mers, intrând pe sens opus fără să știe că din față vine un alt autoturism. Impactul frontal a ucis pe loc o familie, părinții  și doi minori (fetițe de7 și 11 ani). Șoferul vinovat a fost transportat în stare gravă la spital, decedând în cursul nopții.

    Urmează detaliile din anchetă, care scot la iveală vinovății în cazul ambilor șoferi:

    Fără dubii, șoferul mașinii cu volan pe dreapta, un bărbat trecut de 45 de ani (vârstă neprecizată cu exactitate de autorități, dar aproximată de martori) a schimbat direcția de deplasare, fără să se poată asigura corespunzător.

    Aproape că devine o chestiune de ”noroc” să ieși cu bine din asta. Nu s-a întâmplat așa aseară, pentru că din sens opus venea o mașină condusă cu viteză mult peste limita legală de un șofer de 44 de ani. Au spus-o și martorii, dar o confirmă și acul vitezometrului, blocat la 220 km/h. Rețineți: în această mașină se mai aflau soția șoferului și cele două fetițe minore ale familiei.

    Citește AICI despre o altă tragedie, produsă la începutul săptămânii, când un alt tată iresponsabil și-a ucis familia, depășind riscant pe Valea Oltului.

    Așa cum am mai spus și în alte analize icars.ro, ale unor tragedii, experții ne-au confirmat că acul unui vitezometru poate să sară în plus sau în minus în momentul impactului, însă este luat în calcul la expertiză, alături de alte elemente. Greu de spus deocamdată dacă avea aproximat 100 de km/h, atât cât arăta acul mașinii sale, urmând ca expertiza să clarifice cu exactitate.

    Și, iată cum, pe lângă manevra riscantă a șoferului cu volan pe dreapta, apare efectul imprevizibilului, când un alt iresponsabil desăvârșește ”opera” primului, acesta având o viteză de aproximativ 100 km/h. Cu unele diferențe care este posibil să rezulte în urma expertizei, menționăm că AUDI se deplasa cu 220 km/h. Și dacă fiecare ar fi zvut câte 100 km/h ar fi fost o viteză de la care era aproape imposibil ca cineva să scape cu viață.

    Chiar și experții în analiza accidentelor întâlnesc destul de rar în carieră astfel de viteză de impact. Rezultatul: două mașini de serie, fără elemente suplimentare de siguranță, precum cele întâlnite la mașinile de competiție (am făcut asocierea întrucât viteza a fost de competiție), sunt practic supuse unor forțe care au ca rezultat decesul persoanelor aflate în ele. Motoarele și alte elemente de caroserie au zburat la zeci de metri și doar norocul a făcut ca alte autovehicule să nu fie implicate. Un motor a fost găsit la 30 de metri de locul impactului…

    Fiind un cumul de vinovății, cu certitudine vor exista cei care să le caute scuze celor doi șoferi implicați. Din păcate, nu există scuză pentru niciunul dintre ei, pentru că niciodată greșelile altora nu le scuză pe ale noastre.

    Și iată cum, încă o tragedie ajunge să fie un ”caz-școală”, din care fiecare avem câte ceva de învățat, indiferent de mașinile pe care le conducem și de felul în care o facem. Chiar dacă noi nu greșim niciodată (ceea ce nu există), nu vom avea oricum garanția că ceilalți nu o fac. Și dacă nu ar fi o problemă să plătim pentru propriile greșeli, ceea ce este normal să facem, să ne gândim că alții chiar nu trebuie să plătească pentru greșelile noastre.

      surse foto A3 și Protv

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro