No menu items!
More

    Încă un caz de conducere pe contrasens, pe o autostradă din România. Ce trebuie să facem, dacă am greșit intrarea pe autostradă

    Publicat pe:

    Emisiunile iCars

    Dezechilibrele sistemelor de frânare
    Plecăm cu motorul rece sau îl încălzim?

    Vedem destul de des astfel de cazuri, mai ales că din ce în ce mai mulți șoferi au camere de bord și le surprind. S-a discutat despre vârsta șoferilor, despre sexul lor, despre aproape orice, dar mai puțin despre ce trebuie să facem, dacă ”ne trezim” într-o situație similară.

    În cazul de față, o tânără de 22 de ani, din Arad, a fost filmată în timp ce conducea pe contrasens, pe sectorul Nădlac-Deva.

    Aceasta a fost identificată de polițiști și amendată cu 870 de lei, rămânând și fără permisul de conducere.

    Cele mai frecvente cazuri similare, conform statisticilor, sunt înregistrate la persoanele foarte tinere, lipsite de experiență sau la cele mai în vârstă, care biologic își pierd capacitățile de concentrare și orientare. Evident, au fost și cazuri ale unor persoane de vârstă medie, însă statistic acestea sunt mai rare.

    Considerăm că important nu este să îi criticăm pe cei care fac astfel de greșeli, ci să vedem ce avem de făcut, în cazul în care ne vom confrunta cu o situație similară. Suntem într-o situație complicată, care obligatoriu trebuie gestionată prin diminuarea riscurilor la care ne expunem și îi expunem pe ceilalți. Printr-o magie mașina nu se poate întoarce, urmând să se încadreze normal. În funcție de frecvența traficului variază și gradul de risc.

    Pentru că nu există nimic în legislație care să prevadă proceduri de urmat în astfel de situații, am consultat atât specialiști din poliția rutieră, cât și instructori auto, rezumând în cele care urmează opiniile lor.

    Problema trebuie privită atât prin prisma celui care a greșit, dar și prin cea a celui care se întâlnește cu unul care a greșit.

    1. Dacă noi suntem cei care ne-am încadrat greșit și observăm că vin mașini din sens opus, deși suntem pe autostradă, prima preocupare este să nu mergem pe banda de lângă separatoarele de sens (cum este cazul din șoferiței imagine), conducând cu viteză, ci să punem mașina pe avarii, să încercăm să îi avertizăm cu flashuri, din timp, pe cei care se apropie și să întoarcem cât mai curând posibil și când nu se apropie nimeni. În mod evident aceste manevre presupun un grad de risc destul de ridicat, însă cu calm trebuie să gestionăm situația pentru a nu o agrava.
    2. Dacă suntem la volan pe autostradă, de data aceasta nefiind cei care se încadrează greșit, ci cei care circulă regulamentar, să avem permanent în vedere că, deși în teorie sensul de mers este doar într-o direcție, în practică putem oricând să întâlnim șoferi precum cazul din imagine, moment în care perspectiva noastră se schimbă radical. Bine ar fi să nu fie ultima perspectivă. Păstrarea în limitele vitezei legale ar putea să ne ajute să oprim în siguranță, să evităm la timp un impact cu cel care a greșit. Știm, cei mai mulți șoferi se enervează, unii de descarcă verbal, alții vorbesc despre sancțiuni, dar principala preocupare trebuie să rămână gestionarea situației, pentru a nu fi implicați într-un accident. Reducem viteza, asigurându-ne rapid că nu vine cineva tare din spate și încercăm să oprim pe avarii, evitând coliziunea frontală și permițându-i celui care a greșit să întoarcă. Și aici este vorba despre noroc, pentru că sperăm ca și cei care circulă regulamentar ca noi, atât pe banda noastră, cât și pe cea/cele de lângă să observe și să procedeze în consecință.

    Reiterăm că faptul că nu există două situații identice, că riscurile de accident rămân mari, însă tot ceea ce putem face din ambele perspective este să ne păstrăm calmul și să încercăm să diminuăm aceste riscuri. De descărcări nervoase sperăm că vom avea timp după…

    Abonează-te la newsletter-ul nostru

    Vei primi cele mai noi știri din domeniul auto-moto

    Nou pe iCars.ro